Vitajte v 5 Star taxi!
História
Vývoj civilného letectva v Brne
História brnenských letísk začína v roku 1923, kedy sa o zriadenie štátneho letiska začalo zaujímať ministerstvo verejných prác. Ako najvýhodnejší bol nakoniec vybraný kataster Černovic.
Dňa 23. mája 1926 pristálo na tomto letisku prvé lietadlo Farman – Goliath pre 12 cestujúcich. Nasledujúci deň popoludní priletelo z Prahy lietadlo De Havilland, imatrikulačnej značky L-BAHE, so 4 cestujúcimi. Tento deň je považovaný za začatie leteckej dopravy do Brna.
Už v nasledujúcom roku začala pravidelná preprava pošty na trati Brno – Glivice – Wroclaw – Berlín a Brno – Viedeň. V rokoch 1927 – 1930 sa zvyšuje význam leteckej dopravy do juhomoravskej metropoly. Brno má spojenie s Prahou, Bratislavou, Košicami, Zlínom, Piešťanami, Užhorodom, Kluží, Bukurešťou, Sarajevom a Záhrebom. Po dôsledkoch hospodárskej krízy, ktorá sa začína prejavovať od roku 1931, dochádza v roku 1935 k zrušeniu zahraničných liniek a prevádzka na brnenskom letisku rapídne slabne. V roku1938 prichádza okupácia, ktorá ukončila prvú etapu leteckej dopravy v Brne.
V povojnových rokoch dochádza k obnoveniu pravidelného spojenia s Prahou a neskôr aj s ostatnými mestami v Československu. S príchodom novej lietadlovej techniky prestáva trávnaté letisko v Černoviciach vyhovovať. Ešte pred vojnou Zemský úrad v Brne rokoval o zriadení nového letiska v oblasti obce Tuřany. Výstavba nového letiska, ktorá bola financovaná Hlavnou správou civilného letectva, začala až po roku 1950. V roku 1967 bola vybudovaná nová odbavovacia hala av roku 1972 začali práce na rozšírení existujúceho letiska. Od 1.1.1982 bolo letisko odovzdané do správy ministerstva obrany. V tomto období prebiehala civilná letecká prevádzka iba v čase konania veľtrhov. V roku 1986 bola dokončená prístavba odbavovacej haly a súvisiacich objektov. Na základe zvyšujúceho sa záujmu o letisko Brno - Turany pre medzinárodné lety bol v roku 1989 udelený letisku štatút verejného medzinárodného civilného letiska.
Od 1.1.1991 do 30.6.2002 zaisťovala prevádzku a rozvoj letiska Česká správa letísk, ktorá vznikla ako štátna príspevková organizácia, ktorá v roku 1995 bola pretransformovaná na štátny podnik. ČSL v Českej republike zaisťoval prevádzku a rozvoj štyroch medzinárodných letísk - Praha, Ostrava, Karlove Vary a Brno.
Zakladateľ ČSL, s.p., Ministerstvo dopravy a spojov v roku 2001 rozhodol o realizácii pilotného projektu – prevádzkovaní regionálneho letiska Brno-Tuřany na báze partnerstva verejného a súkromného sektora. V súlade s jednotlivými krokmi tohto projektu začala 1.7.2002 prevádzkovanie letiska spoločnosť LETIŠTE BRNO a.s., medzi ktorej základné povinnosti patrí dlhodobé zabezpečenie prevádzky letiska a služieb súvisiacich s leteckou dopravou, zabezpečenie údržby a rozvoja letiska v súlade s potrebami leteckej dopravy. 1.7. 2004 bolo na základe zákona 166 z roku 2004 prevedené letisko Brno-Tuřany do majetku Juhomoravského kraja.
23. marca 2005 bola uvedená do prevádzky pravidelná linka prevádzkovaná leteckou spoločnosťou Ryanair na trase Brno - Londýn. V tom istom roku bol položený základný kameň novej odbavovacej budovy. Projekt výstavby bol spolufinancovaný Európskou úniou. Samotná stavba bola dokončená po 364. dňoch od poklepania základného kameňa a to 18.9.2006. V roku 2007 získala titul Stavba roku.